Budowa trasy S19 z wykorzystaniem betonu od firmy Styrobud

Od lipca 2020 r. firma Budimex prowadzi prace przy budowie odcinka drogi ekspresowej S-19 na odcinku od węzła Kamień (z węzłem) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości około 7,9 km. Budowany odcinek jest fragmentem międzynarodowej trasy Via Carpatia która na terenie Polski będzie miała długość 570 km a przebiegać będzie od granicy z Litwą w Budzisku do przejścia granicznego w Barwinku. Jako całość Via Carpatia ma przebiegać wzdłuż wschodniej granicy Unii Europejskiej z Kłajpedy przez Kowno, Białystok, Lublin, Rzeszów, Koszyce, Debreczyn w kierunku Rumunii. W przyszłości droga ekspresowa S19 ma w całości zastąpić drogę krajową nr. 19 usprawniając komunikację i transport towarów na jednym z głównych szlaków komunikacyjnych we wschodniej części Europy. Dla kierowców nowa trasa będzie korzystna pod kątem skrócenia czasu przejazdu i podniesienia bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i likwidację wjazdów na drogę z pól uprawnych i posesji. Zmniejszenie ruchu w miejscowościach, przez które będzie przebiegać droga ekspresowa podniesie komfort i zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców jak również kierowców.  Planowe oddanie do użytku Zadania „C” z Kamienia do Sokołowa Małopolskiego oraz „B” z Kamienia do Podgórza to kwiecień 2022 r. Firma Styrobud jest dostawcą betonu towarowego potrzebnego do budowy obiektów inżynieryjnych na obu odcinkach.

Prace betoniarskie przy wiadukcie WD44 

W ciągu budowanego odcinka powstanie osiem obiektów inżynieryjnych, w tym 6 wiaduktów dla dróg publicznych kolidujących z budowaną trasą oraz górne i dolne przejścia dla zwierząt średnich. Jednym z takich obiektów na realizowanym odcinku jest węzeł drogowy w Sokołowie Małopolskim z numerem WD44. W tym miejscu droga ekspresowa będzie się krzyżowała z drogą krajową nr. 19. W sierpniu miało miejsce betonowanie dwóch przyczółków obiektu po czym przystąpiono do prac przy montażu deskowania a następnie zbrojenia ustroju nośnego . W dniu 15 października wykonawca wraz z firmą Styrobud przystąpił do betonowania całości pomostu, mieszanka klasy C40/50 uprzednio przygotowana we wczesnych godzinach porannych była dostarczana  na teren budowy od godziny 6 rano z naszej wytwórni betonu towarowego przy ulicy Ciepłowniczej w Rzeszowie. Aby odpowiednio skoordynować prace przy operacji betonowania pracowały dwie pompy o zasięgu 47 i 55 metrów. Pozwoliło to na szybkie i sprawne przeprowadzenie robót. Zużyto 681 m3 mieszanki betonowej przetransportowanej 58 kursami naszych betonomieszarek. Podczas betonowania beton był na bieżąco kontrolowany pod kątem zgodności z normami oraz zamówieniem przez mobilne laboratorium firmy Styrobud oraz wykonawcy. Oddanie do użytku wiaduktu na węźle w Sokołowie planuje się już na początek przyszłego roku w celu przerzucenia ruchu z tymczasowego objazdu i umożliwienia dalszych prac budowlanych.

Betonowanie obiektu WD43

25.11 miejsce miało kolejne betonowanie, tym razem na mniejszym obiekcie WD 43 zlokalizowanego na wysokości miejscowości Turza. Jednojezdniowy wiadukt pozwoli na bezkolizyjny przebieg drogi gminnej nad trasą S 19 w km ok. 447+418. Na betonowanie pomostu dostarczono 324 m3 betonu grzanego klasy C40/50 dostarczonego 29 kursami betonomieszarek. W operacji uczestniczyły również dwie pompy o podajnikach długości 47 i 42 m. 

Podczas obu zadań w razie niespodziewanej awarii pompy w gotowości były zastępcze jednostki sprzętowe w celu utrzymania ciągłości robót. Udział przy kolejnym tak dużym projekcie infrastrukturalnym potwierdza firmę Styrobud jako czołowego dostawcę wysokiej jakości betonu towarowego w regionie o raz sprawdzonego partnera przy realizacji różnego rodzaju inwestycji. Planowany termin oddania do użytku budowanego odcinka to kwiecień 2022 r.